Doorn
36-40
6 maanden met de optie tot verlenging
marktconform
11-08-2025
Ben jij iemand die gaat voor een optimale dienstverlening. Iemand die het allerbeste wil voor de klant en in staat is om jouw kennis van IT om te zetten in een mooie klantervaring? Ben je gedreven om je verder te ontwikkelen op het gebied van IT? Dan is dit een win-win situatie en een prachtige kans!
Wij komen graag met je in contact!
De Regionale ICT Dienst Utrecht zoekt:
Senior gebruikersondersteuner (Skilled Helpdesk Medewerker) (M/V)
voor 36 uur per week
Wij zoeken een Gebruikersondersteuner voor onze skilled servicedesk. Je werkt aan het oplossen van 1e en 2e lijn vraagstukken op het gebied van incidenten, wijzigingen en problems. Jij beschikt over een brede kennis op het gebied van Microsoft werkplek en server producten. Je bent flexibel en beschikt over goede sociale vaardigheden, zowel in het omgaan en adviseren van onze klanten als het samenwerken met collega鈥檚.
Waar kom je te werken?
De RID Utrecht is de ICT-partner voor 7 organisaties; de gemeenten Baarn, Bunnik, De Bilt, Soest, Utrechtse Heuvelrug en Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug. Deze organisaties vertegenwoordigen gezamenlijk ca. 220.000 inwoners. Vanuit Doorn ondersteunen onze RID鈥檈rs ruim 2.100 medewerkers in de provincie Utrecht.
De afdeling Support & Operations bestaat uit 22 enthousiaste teamleden met verschillende technische specialisaties. De afdeling draagt zorg voor het ondersteunen van onze deelnemers (Servicedesk), het beheer en de ontwikkeling van onze infrastructuur (Technisch Beheer) en het technisch beheer van de applicaties (Technisch Applicatiebeheer).
Wat ga je doen?
Als gebruikersondersteuner ben je van grote toegevoegde waarde voor het team en de gebruikers om ze verder mee te nemen in de verschillende ontwikkelingen. Daarnaast adviseer je jouw collega鈥檚 gevraagd en ongevraagd en doe je verbetervoorstellen om onze dienstverlening verder te optimaliseren. Jij bent ons visitekaartje waar we trots op zijn!
Tot je taken behoren:
路 Het oplossen van eerste en tweedelijns meldingen;
路 Het doorvoeren van standaardwijzigingen en standaard serviceverzoeken;
路 Het op locatie oplossen van kleine storingen aan apparatuur;
路 Het up-to-date houden van de registratie van configuratie-items;
路 Operationeel licentiebeheer;
路 Het instrueren van gebruikers ten aanzien van het gebruik van ICT-middelen;
路 Het proactief signaleren en melden van verstoringen;
路 Het uitvoeren van servicedesktaken;
路 Het opstellen van kennis items;
Jouw ideale profiel
We nodigen je van harte uit om te solliciteren als je beschikt over een MBO werk- en denkniveau aangevuld met relevante certificeringen. Je hebt uitgebreide kennis en ervaring met processen binnen een skilled Servicedesk en servicemanagement tooling. Heb je de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen? Dit zeker mogelijk. Er is namelijk voldoende ruimte om opleidingen te volgen en je te blijven ontwikkelen. Kennis en ervaring op het gebied van Citrix, VMWare of Ivanti is een pr茅.
Verder ben je een enthousiaste, initiatiefrijke en motiverende collega. Vanuit jouw dienstverlenende en klantgerichte instelling werk je accuraat en resultaatgericht. Je bent flexibel en beschikt over goede sociale vaardigheden, zowel in het omgaan en adviseren van onze klanten als het samenwerken met collega鈥檚.
Kwaliteiten
路 MBO werk- en denkniveau (niveau-4);
路 Kennis en ervaring met het werken volgens de ITIL-methodiek;
路 Je beschikt over sociale en communicatieve vaardigheden en een service- en klantgerichte houding;
路 Je bent in staat om te luisteren en door te vragen, je bent resultaatgericht en analytisch;
路 Ervaring in het klantgericht handelen, zowel via telefoon en e-mail als in persoonlijk contact;
路 Kennis van Microsoft producten zoals Azure, Office365, MDM, Windows, Exchange;
路 Kennis op het gebied van het beheer rondom Apple Mac producten;
路 Kennis van VMware, Ivanti of Citrix is een pr茅;
路 Je kan omgaan met service- en systemmanagementtools (bij voorkeur Topdesk).
路 Je beschikt over humor 馃槉.
Aanvullend
- Dit betreft een tijdelijk invulling voor 36 tot 40 uur per week.
- Inhuur periode van 6 maanden met de optie tot verlenging.